Nieuws gefilterd op Bestuur

Jij? De politiek in!

Raadzaal

Honderden raadsleden maken dag in, dag uit werk van de verandering waar GroenLinks voor staat. Gérard Wehkamp is samen met Maarten van der Laan, Frans Rodenburg, Anita Zandvliet en Wim Jansen het lokale gezicht van GroenLinks Haarlemmerliede & Spaarnwoude en zij maken onze idealen waar in de praktijk. Wil jij graag meer doen voor GroenLinks en denk jij er wel eens over om raadslid te worden? Meld je dan aan voor deze middag op zaterdag 17 juni vol met workshops en interviews. Want de gemeenteraadsverkiezingen komen snel dichterbij!

Uitreiking Groene Lintjes op het Groene Loper Festival 25 juni

Groen Lintje

Het is overal te voelen: het bruist van de initiatieven om de wereld groener en vriendelijker te maken voor mens en dier. GroenLinks Haarlemmermeer en Haarlemmerliede Spaarnwoude wil deze doorzetters, dromers, denkers en doeners voor een duurzame gemeente graag in het zonnetje zetten! Daarom reikt GroenLinks ook dit jaar weer op het Groene Loper Festival op 25 juni de Groene Lintjes uit. We hebben veel emailtjes ontvangen van mensen die iemand willen nomineren. Om 13:00 uur worden ze uitgereikt op het podium!

'Nú ophouden met subsidiëren van de luchtvaart’

Liesbeth van Tongeren

Een belasting op kerosine. Géén extra overheidsgeld voor veiligheid op de luchthaven. En geen vliegtuigen met geld verleiden om uit te wijken naar andere luchthavens. ‘We moeten eens ophouden met subsidie van de luchtvaart, maar deze zeer vervuilende vorm van vervoer juist meer belasten.’

Schiphol-debat in Zwanenburg met Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren

Liesbeth van Tongeren

GroenLinks-Kamerlid Liesbeth van Tongeren komt op 27 februari naar Zwanenburg om daar in debat te gaan over de toekomst van de luchthaven Schiphol.

Het debat is actueel, omdat de luchthaven dit jaar al tegen de grenzen lijkt aan te lopen waarover eerder met omwonenden afspraken zijn gemaakt. Afgesproken was dat er in 2020 maximaal 500.000 vliegbewegingen op jaarbasis zouden zijn, maar dat maximum is dit jaar al in zicht.